Abia s-a anunțat oficial funcționalitatea sistemului informatic al cardului de sănătate, că unii medici se plâng din nou că au apărut probleme. Sistemul a dat erori în jurul prânzului, iar pentru mulți pacienți medicii nu au putut verifica dacă sunt asigurați. Potrivit reprezentanților Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, cele mai multe probleme au apărut din cauza softurilor instalate de medicii de familie și a erorilor de conexiune la internet.
București, 7 august, ora 13.30, cabinetul unui medic de familie.
La o zi după ce Casa Națională de Asigurări de Sănătate a anunțat că sistemul informatic a redevenit funcțional, erorile se țin lanț.
Calitatea de asigurat a pacienților nu se poate verifica în anumite momente nici pe site-ul Casei Naționale de Asigurări de Sănătate.
Mădălina Samoilă, jurnalist TVR: „Această avarie a sistemului informatic care a durat oficial 36 de zile este cea mai gravă de la introducerea sistemului cardului de sănătate, însă pare să nu își fi găsit încă rezolvarea. Chiar dacă oficialii Casei Naționale de Asigurări de Sănătate au anunțat încă de ieri că sistemul este funcțional, astăzi medicii au avut probleme în cabinet”.
În răspunsul trimis Știrilor TVR, CNAS precizează că aplicația achiziționată de unii medici de familie nu validează în timp real unele servicii, însă acestea se regăsesc în sistem și pot fi validate în decurs de 3 zile lucrătoare.
Și medicii din alte județe ale țării s-au confruntat cu aceleași probleme. Revoltați, au scris mesaje pe rețelele de socializare.
Oficialii Casei de Sănătate ne-au declarat că au primit astăzi 57 de sesizări, dintre care doar 10 legate de funcționarea necorespunzătoare a sistemului.
CNAS anunță că procedurile de achiziţie a serviciilor de mentenanţă au fost deja elaborate. Între timp, o echipă de specialişti continuă operaţiunile de monitorizare şi de consolidare a platformei informatice.
Pentru a fi în permanență la curent cu ultimele noutăți și informații legate de sănătate, urmărește-ne pe Facebook.